Euroopa Liidus on tugev ja elujõuline kultuuri- ja loomemajandus. See ei ole olulined mitte ainult Euroopa kultuurilise mitmekesisuse, sotsiaalse ühtekuuluvuse tugevdamise ja Euroopa rahvusvahelise atraktiivsuse suurendamise jaoks. See on ka mandri üks dünaamilisemaid sektoreid.
Kuid paljude näitajate ja sektorite kohta puuduvad ELi tasandil endiselt andmed ja ainult need andmed võimaldaksid hinnata kultuuri- ja loomesektori (CCS) kogu majanduslikku väärtust. Pealegi on viimase 20 aasta jooksul toimunud CCSi mõjutanud suured tehnoloogilised muutused: eelkõige sektorite digitaliseerimine, suurte rahvusvaheliste platvormide saabumine, võimalus kasutajate poolt üles laadida kultuurisisu, mida kasutatakse äriliselt. Olulisi muudatusi on toimunud ka sektorite struktuuris, näiteks videomänge arendavate ja avaldavate ettevõtete kasv ning virtuaalse reaalsuse tootmise kasv. Järgmise 15 aasta jooksul on oodata olulisi täiendavaid arenguid ja kõik need muutused on praeguses statistikasüsteemis väga vähe kajastatud.
Selle pilootprojekti raames tehtav töö peaks seetõttu välja töötama statistilise raamistiku ELi kultuuri- ja loomesektorite mõõtmiseks.
Tähtaeg 14. september